Nakupujte jen to, co opravdu potřebujete

Hlídání efektivity vašich nákupů napříč firmou.

Přehledné statistiky, ceny a trendy jednotlivých dodavatelů.

Vytváření automatického návrhu objednávky.

Pololožkové přehledy s jednoduchým vyhledáváním.

Automatizovaná kontrola faktur, objednávek a záloh.


Včas, výhodně a u ověřených dodavatelů
Kontrolujte dodavatele i vlastní nákupčí. S K2 máte možnost sledovat, která z objednávek je pro vás ta nejvýhodnější. Můžete se opřít o dlouhodobá data i monitorování nejvýhodnějších nabídek od vašich dodavatelů. Celý proces je mimořádně intuitivní a dokáže výrazně urychlit proces nákupu pomocí návrhu optimální objednávky.


Modul Nákup využije supply chain, které shání zboží podle požadavků celé firmy, Tak, aby bylo vše ve firmě v termínu, co nejlevněji a co nejspolehlivěji.

Tomáš Kupčík, manažer vývoje

Základem je vydaná objednávka
Základním stavebním kamenem modulu “Nákup” je objednávka vydaná, ke které se vztahují všechny ostatní doklady. Zadavatel tak získává dokonalý přehled o stavu zpracování objednávky přímo po položkách. Výsledkem je metodické a programové zabezpečení, že dodané zboží, jeho množství i cena odpovídá objednávce.

Automatický návrh objednávky
V návrhu objednávky je možné, mimo aktuálních požadavků obchodu nebo výroby, zohledňovat například obvyklé pohyby na skladu, množstevní slevy, rychlost dodávky či velikost balení. Systém také sám vybírá optimálního dodavatele podle zadaných kritérií a ve výsledku automaticky navrhne uživateli objednávku odpovídající jeho aktuálním požadavkům.

Multidoklad vám zjednoduší práci
V běžné praxi bývá zboží z více objednávek často doručeno souběžně či naopak. V takovýchto případech ocení uživatelé efektivní řešení pomocí tzv. multidokladu, kdy stačí vytvořit pouze jeden doklad pro veškeré doručené zboží a informační systém K2 jej automaticky přiřadí k daným objednávkám. Analogicky postupuje systém i v případě faktur přijatých.

Položkové přehledy
Zajímá vás, jak se vyvíjí cena konkrétního zboží? Není nic jednoduššího, než si zobrazit souvislý seznam dané položky napříč nejrůznějšími objednávkami; bez ohledu na dílčí doklady. Můžete tak snadno analyzovat, jak a u koho je daná položka nejvýhodnější, případně vyhodnocovat další trendy. V rámci statistik pak můžete využít sumace, agregace nebo kontingenční tabulky, které jsou v systému snadno dostupné.

Přehledná databáze zboží
Katalog zboží je jednou z nejdůležitějších evidencí v K2 a umožňuje evidovat veškeré potřebné údaje, které jsou pro provoz souvisejících modulů potřeba. Na jednom místě tak máte přehled o veškerém nastavení dané karty, ať už z pohledu dodavatele, odběratele nebo výroby. Samozřejmostí jsou i reálné stavy disponibility nebo rezervací a možnost podívat se na jakýkoliv pohyb dané karty v historii.

Vyhodnocujte spolehlivost dodavatele
V rámci objednávek můžete hodnotit práci s termíny u jednotlivých dodavatelů. U každého dílčího kroku stačí jen zadat termín objednání, dohodnutý termín dodání a následně srovnávat, zda každý z dodavatelů skutečně dodržuje předem slíbené časy.

Efektivita díky automatizaci EDI
Systém K2 využívá a podporuje elektronickou výměnu dat mezi firmami – EDI (Electronic Data Interchange). Jedná se o standardizovaný způsob sdílení obchodních dokumentů, jako jsou objednávky, faktury, avíza dodání a další, v elektronické podobě. Díky tomu je možné výrazně zefektivnit a automatizovat obchodní procesy mezi dodavateli a odběrateli.

Automatický výkaz pro EKO-KOM
Produkuje vaše společnost obaly? Pak určitě ocení funkci Produkce obalů EKO-KOM, která je součástí systému K2. A dokáže z dokladů nákupu či prodeje zkompletovat celý výkaz pro Systém sběru a recyklace obalových odpadů.



Proč řídit nákup s K2?

  • Automatický návrh objednávek


  • Objednávky a potvrzení dodání
  • Faktury včetně uplatnění záloh přijatých
  • Dodavatelské ceníky a podmínky
  • Přehledná databáze zboží
  • Položkové přehledy
  • Smlouvy
  • EKO-KOM
  • EDI
Příklady použití

Kontrola celého procesu
Princip potvrzování dokladů v informačním softwaru K2 zaručuje, že v uzavřených obchodních případech nedochází k dodatečným změnám či úpravám. Nehrozí tedy náhodné přepsání či nežádoucí zásahy. Pořadí potvrzování dokladů je možné nastavit tak, aby korespondovalo se způsobem práce uživatelů a nemohlo být porušováno. Stejně tak je možné provést i blokaci uzavřených období pro účtované doklady.

Dodavatelské ceny a podmínky pod kontrolou
Díky modulu pro dodavatelské ceníky má nákupčí dokonalý přehled o aktuálních či historických cenách nakupovaného zboží. Mimo dlouhodobých nebo akčních cen je ale možno evidovat i další dodací podmínky a lhůty. Na základě těchto informací systém sám navrhne optimálního dodavatele na základě aktuálních požadavků evidovaných v K2.

Poptávka umožní vybrat nejlepšího dodavatele
Může se stát, že je potřeba nakoupit zboží, pro které prozatím nemá firma vybraného vhodného dodavatele. V takovém případě je ideální vytvořit nejprve doklady v modulu Poptávky a tyto rozeslat potenciálním dodavatelům. Systém K2 následně umožní tu nejvhodnější poptávku překlopit přímo na Objednávku vydanou a zboží tímto závazně objednat.

Výstupy z provozu a sledování procesů do OLAPu
Přečtete si, jak v TEREA Cheb využívají systém K2 napříč všemi oblastmi společnosti – nákup, prodej či výroba médií. Přečíst si

Jak na dodavatelské ceny?
Podívejte se na webinář na téma dodavatelských cen a novinky, která usnadní práci zaměstnancům nákupního oddělení. Pustit video

Jak by mělo v moderní firmě vypadat plánování nákupu?
Pusťte si přednášku Pavla Motana o tom, jak by mělo v moderní firmě vypadat plánování nákupu a jeho řízení pomocí procesního řízení. Pustit video
Proberme to osobně
Hanka Přádková
Nechte nám kontakt a my se Vám ozvemeDěkujeme za Váš zájem. Jsme rádi, že jste si vybrali právě nás. Brzy se Vám ozveme!Něco se pokazilo. Zkuste to prosím znovu.
Vyplňte prosím pole
Vyplňte prosím pole
Vyplňte prosím pole
Vyplňte prosím pole
Vyplňte prosím pole
Vyplňte prosím poleSouhlasím se zpracováním osobních údajů
Proberme to osobně
Chcete nám něco sdělit o našich produktech nebo e-shopu? Neváhejte napsat.
Zpráva byla odeslána